Oulun sukututkimusseuralle Olaus Magnus -palkinto

Oulun Historiaseura ry on myöntänyt Olaus Magnus -tunnustuspalkinnon Oulun Sukututkimusseuralle. Oulun Sukututkimusseura ry on pohjoissuomalainen kulttuuriyhdistys, joka jo vuodesta 1973 lähtien on aktiivisesti edistänyt Pohjois-Suomen suku- ja henkilöhistorian tutkimusta.

Oulun Historiaseuran Olaus Magnus -palkinto luovutettiin Oulun Sukututkimusseuralle Oulussa 18.11.2020 järjestettävässä tilaisuudessa. Oulun Historiaseura ry on perustanut Olaus Magnus -tunnustuspalkinnon vuonna 1986. Olaus Magnus -palkinto voidaan myöntää yksityiselle henkilölle tai yhteisölle, jonka toiminnan voidaan katsoa edesauttaneen erityisellä tavalla sekä historian harrastusta ja tutkimusta Pohjois-Suomessa että Pohjois-Suomeen ja Pohjoiskalottiin kohdistuvaa historiantutkimusta.

Oulun sukututkimusseura ry kiittää lämpimästi tunnustuksesta!

P.S. Kunniakirjan kuvassa on noitarummun vasara joka on löydetty Sompiojärven Juikentästä. Olaus Magnus Wikipediassa.
Kategoria(t): Palkinnot, Yleistä. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.